Ramowy rozkład dnia
Przedszkole czynne jest w godzinach 7:00 – 17:30.
7:00 – 8:30 Schodzenie się dzieci. Własna aktywność, zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. Zajęcia i zabawy wspierające rozwój dziecka, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci.
8.30 – 8:50 Zajęcia porządkowe, poranne ćwiczenia i zabawy ruchowe
8:50 – 9:00 Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
9:00 – 9:30 Śniadanie. Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia.
9:30 – 10:30 Tworzenie sytuacji edukacyjnych w ramach realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych
w grupach i małych zespołach. Twórcza aktywność dzieci. Drugie śniadanie.
10:30 – 12.00 Pobyt w ogrodzie w tym zabawy ruchowe. Inspirowanie aktywnej postawy dzieci wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie, badanie zjawisk przyrody. Spacery i wycieczki (lub zabawy ruchowe w sali, jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwalają na pobyt na powietrzu). Czynności samoobsługowe w szatni (ubieranie się i rozbieranie).
12.00 – 12:15 Przygotowywanie do obiadu. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.
12:15 – 13.00 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztucami; łyżką i widelcem. Kulturalne zachowanie się przy stole.
13.00 – 14:20
Oddział I Odpoczynek poobiedni (leżakowanie)- słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek. Czynności samoobsługowe (rozbieranie się i ubieranie, toaleta).
Oddział II Relaks. Słuchanie bajek i muzyki- wyciszenie. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Zajęcia dodatkowe. Praca indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Uczestniczenie w zajęciach dodatkowych
14:20 – 14:30. Przygotowywanie do podwieczorku. Kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych
i zachowań prozdrowotnych.
14:30 – 15:00 Podwieczorek. Usprawnianie umiejętności samodzielnego jedzenia.
15:00 – 17:30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu. Oczekiwanie na rodziców.